راهنمای انتخاب عطر زنانه

توسط در 10ام اسفند, 1400 منتشر شدبازدیدها: 105

مقدمه

عطر تاریخچه‌ا‌ی طولانی دارد که به مصر باستان و حتی تمدن‌های بین‌النهرین بازمی‌گردد. بسیاری از کیمیا‌گران از گذشته‌های دور به فکر کشف ماده‌ای خوشبو بوده‌اند. حتی تجارت عطر و مواد اولیۀ آن تجارت پرسودی بوده است. باوجود خرافاتی که در مورد هدیه دادن عطر وجود دارد که البته هیچ ریشه و اساسی ندارد، این محصول همیشه در فهرست بهترین هدیه‌هایی قرار دارد که می‌توانید برای هرکسی تهیه کنید. اگر برایتان مهم است که طرف مقابل هدیۀ شما را دوست داشته باشد، باید برای انتخاب آن، مخصوصاً در انتخاب عطر زنانه وقت بگذارید تا با شناختی که از او دارید، بهترین عطر ممکن را برایش تهیه کنید. در این مطلب با انواع عطر آشنا می‌شویم و برای داشتن تجربه‌ای شیرین در انتخاب عطر زنانه انواع رایحه را بررسی می‌کنیم.

بهترین روش از بین بردن جای جوش

انواع عطر

احتمالاً می‌دانید که عطرها به‌طورکلی به 5 دسته تقسیم می‌شوند. معمولاً 75 تا ۹۵ درصد عطر از الکل طبیعی تشکیل‌ شده و مابقی آن را اسانس‌های روغنی تشکیل می‌دهند. اگر قصد انتخاب عطر زنانه دارید، از دسته‌بندی زیر می‌توانید غلظت و ماندگاری انواع عطرها را بشناسید. عطرها بر اساس مقدار روغنی که در آن‌ها به‌کاررفته، به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

پرفیوم (Parfum) این نوع از عطرها معمولاً از 20 تا 30 درصد اسانس روغنی تشکیل‌شده‌اند و بیشترین غلظت و بیشترین ماندگاری را دارند که در حدود 6 تا 8 ساعت است.

ادوپرفیوم (Eau de Parfum) پس از پرفیوم، ادوپرفیوم‌ها از نظر اسانس روغنی بیشترین غلظت را دارند که حدود 15 تا 20 درصد است و معمولاً در حدود 4 تا 5 ساعت ماندگاری دارند.

ادوتویلت (Eau de Toilette) 5 تا 15 درصد ادوتویلت‌ها از اسانس‌های روغنی تشکیل‌شده که باعث می‌شود حدود 2 تا 3 ساعت از بوی آن لذت ببرید.

ادوکلن (Eau de Cologne) ادوکلن‌ها عطرهای سبکی هستند که با 2 تا 4 درصد اسانس تا 2 ساعت رایحۀ خوش به شما هدیه می‌دهند.

ادوفرش (Eau Fraiche) به‌طورمعمول ادوفرش‌ها از 1 تا 3 درصد اسانس روغنی تشکیل‌شده‌اند اما در عوض الکل زیادی ندارند. بیشترین مادۀ تشکیل‌دهندۀ آن‌ها آب است.

انتخاب عطر زنانه بر اساس رایحه (Scent)

رایحۀ عطر به چندین دستۀ متفاوت تقسیم می‌شود. پرطرفدارترین رایحه‌ها، انواع زیر هستند که برای انتخاب عطر زنانه، می‌توانید با توجه به سلیقۀ خود یا کسی که می‌خواهد از عطر استفاده کند، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

رایحۀ گل‌دار: یکی از پرطرفدارترین رایحه‌ها در انتخاب عطر زنانه، رایحۀ گل‌دار است. این عطرها معمولاً بوی شیرینی دارند و از رایحۀ گل‌هایی مثل رز، یاس، شکوفۀ پرتقال، یاسمن و غیره در تولید آن‌ها استفاده‌شده است. اگر از قرار گرفتن در دشتی پر از گل یا بوییدن گل‌های بهاری لذت می‌برید، در انتخاب عطر زنانه این رایحه مناسب شما است.

بهترین روش از بین بردن جای جوش

رایحۀ مرکبات: این رایحه به خاطر قدرت طراوت بخشی که دارد، به‌خصوص برای فصل تابستان بسیار مناسب است. اسانس مرکباتی مانند لیمو، پرتقال و ماندارین در این عطرها، به روز گرم تابستانی شما طراوت می‌بخشد. پیشنهاد می‌شود در انتخاب عطر زنانه برای جوان‌ها و نوجوان‌ها به این نوع رایحه توجه کنید.

بهترین روش از بین بردن جای جوش

رایحۀ میوه‌ای: این عطرها هم رایحۀ شیرینی دارند و هم به‌اندازۀ رایحۀ گل‌دار پرطرفدار هستند. معمولاً در تولید این عطرها ترکیبی از رایحه‌های تند میوه‌های مختلفی مانند سیب، توت، هلو، انبه و غیره با نوت‌های گل‌داری مثل گل بنفشه یا زنبق به‌کاررفته تا بوی کاملی ایجاد شود. در انتخاب عطر زنانه با چنین رایحه‌ای، دانستن این‌که این بوی میوه‌ها حس صمیمیت، مهربانی، شادابی را القا می‌کنند به شما کمک خواهد کرد.

بهترین روش از بین بردن جای جوش

رایحۀ ادویه‌ای: برای خانم‌های خاص می‌توانید انتخاب عطر زنانه‌ای با رایحۀ ادویه را در نظر بگیرید. عطرهایی که رایحۀ ادویه‌ای دارند تند و گرم هستند. این عطرها برای هر سنی مناسب‌اند و در ترکیب آن‌ها معمولاً از هر نوع ادویه‌ای که فکرش را بکنید استفاده‌شده است، از دارچین و هل گرفته تا میخک و حتی فلفل. رایحۀ این ادویه‌ها با ترکیبات شرقی مانند چوب و رزین ترکیب‌شده تا جذاب‌ترین عطرها را به وجود آورند.

بهترین روش از بین بردن جای جوش

رایحۀ چوب: همان‌طور که از اسمشان پیداست، این عطرها رایحۀ چوب مانند غالبی دارند که از ترکیب چوب، خزۀ بلوط، مرکبات، نعنا و دیگر رایحه‌ها تشکیل‌شده‌اند تا اثر آرام‌بخشی داشته باشند. این رایحه برای استفاده هنگام کار عالی است. این نوع رایحه بیشتر در عطرهای مردانه استفاده می‌شود، اما اگر قصد انتخاب عطر زنانه با رایحۀ چوب دارید، انتخاب‌های منحصربه‌فردی پیش رویتان قرار دارد.

رایحۀ سبز: اگر از بوهایی مثل چمن تازه کوتاه شده خوشتان می‌آید، عطری با رایحۀ سبز انتخاب کنید. این عطرها به هر رایحۀ سبزی مثل چمن، گل‌های جوانه‌زده، برگ درختان، چای و بامبو اشاره دارند و به خاطر طراوت بخشی بالا، برای افراد ورزشکار بسیار مناسب‌اند. انتخاب عطر زنانه با رایحۀ سبز کار سختی نیست چون علاوه بر محبوبت و تنوع زیاد، بوی این عطرها در عین جذابیت، پیچیدگی زیادی ندارد.

بهترین روش از بین بردن جای جوش

رایحۀ تازگی: شاید عجیب به نظر برسد که این روزها می‌توان عطرهایی ساخت که رایحۀ آن شما را به دریا، جنگل‌های مرطوب، کوهستان یا حتی علف‌زاری پر از شبنم صبحگاهی ببرد. استفاده از این عطرها علاوه بر حس تازگی و آرامش، اعتمادبه‌نفس شما را بالا می‌برد و به همین دلیل علاوه بر استفاده در فصل تابستان، مناسب استفاده در جلسات مهم یا مصاحبه‌های کاری هستند.

بهترین روش از بین بردن جای جوش

رایحۀ شرقی: عطرهایی با رایحۀ شرقی، گرم و جذاب هستند و این به خاطر ترکیباتی همچون چوب صندل، کهربا و مشک است. این رایحه به اغواگری شهرت دارد چراکه با استفاده از آن توجه هر شخصی را به خود جلب می‌کنید. اگر برای انتخاب عطر زنانه با رایحۀ شرقی اقدام کردید، این را هم بدانید که خود این رایحه بر اساس نوت‌هایی که در آن استفاده‌شده، به دسته‌های وانیل، تند، چوبی، فوژه و گل‌دار تقسیم می‌شود.

سخن پایانی

شاید جالب باشد که بدانید حس بویایی خانم‌ها حساسیت بالاتری نسبت به آقایان دارد، پس بهتر است برای انتخاب عطر زنانه کمی بیشتر وقت بگذارید و ویژگی هریک از عطرهایی که در نظر دارید را بررسی کنید تا بتوانید با مقایسۀ فاکتورهای مربوط به مصرف‌کننده با ویژگی‌های عطر، بهترین انتخاب را داشته باشید. برای انتخاب عطر زنانه، نخست با استفاده از راهنمایی که برای شما فراهم کردیم، رایحۀ موردنظر خود را انتخاب کنید و پس‌ازآن عطر را روی مچ دست خود تست و مدتی صبر کنید تا از ماندگاری و کیفیت آن با گذشت زمان مطمئن شوید. اگر همۀ این موارد را در انتخاب عطر زنانه رعایت کنید، بابت انتخابی که داشته‌اید به خودتان افتخار خواهید کرد.

منابع

دیدگاه خود را بنویسید