چرا عطر ایرانی بخریم ؟

توسط در 2ام اردیبهشت, 1400 منتشر شدبازدیدها: 1308

عطر ایرانی

شاید یکی دو سالی باشد که در ویترین عطر فروشی ها و بنر های تبلیغاتی اسم عطر های ایرانی را زیادتر می بینیم. قبلا فروشگاه های عطری پر بود از عطر های لوکس فرانسوی ، ایتالیایی ، انگلیسی و حتی عربی. اما جدیدا اوضاع و احوالات این صنف خیلی تغییر کرده. علت این اتفاق جدید چیست ؟ و چرا انقدر دیر؟ نباید خیلی زودتر آستین بالا می زدیم؟

خب واقعیت این است که بله . خیلی دیر اقدام به تولید کردیم. آن هم درست وقتی که آنقدر قیمت دلار و یورو بالا رفت که عملا خرید عطر های 100 و 200 یورویی با درآمد پایین ریالی برای عموم جامعه دیگه یک انتخاب حساب نمی شد. میشه گفت همین موضوع مهمترین عامل و انگیزه برای تولید بود. عطر هایی که داخل کشور تولید میشن ، قیمت تمام شده پایین تری دارند و در اختیار مصرف کننده های بیشتری میتوانند قرار بگیرند. دلیل دوم هم  که شاید اهمیتش از اولی کمتر نباشد ، موضوع تحریمات بود. وقتی برند های بزرگی مثل دیور و لانکوم دیگر نماینده قانونی نداشته باشند ، کم کم بازار عطریات و لوازم آرایشی و پوستی شان هم از بین میرود. خلاصه این دو عامل مهم باعث شدند تا اتفاق جدیدی برایمان بیافتد و ایرانی ها هم به صف تولید کنندگان انبوه عطر بپیوندند.

از اولین عطرهای ایرانی

شاید برای خیلی ها مخصوصا قدیمی تر ها نام “بیژن” ، و لوگوی زیبا و معروفش یاد آور خاطرات زیادی از دوران قدیم باشد. برای اون اشخاص عطر های بیژن هم شناخته شده هستند. اما برای بقیه که اطلاعاتی در این مورد ندارند باید بگ.ییم بیژن در سال 1987 میلادی عطر “Bijan for men” رو تولید کرده و حتی برای اون عطر برنده جایزه Fifi هم شده بود. بعد از اون ، برند بیژن چندین عطر دیگه هم تولید می کند اما متاسفانه یا خوشبختانه با وجود ایرانی بودن آقای بیژن پاکزاد، این عطر ها داخل ایران تولید نمی شدند.

بازار عطر های سلبریتی

بعدها، چندین نفر از بازیگران خوب و معروف کشورمون هم به تولید تحت نام خودشون پرداختند. هدیه تهرانی ( ساخت کمپانی Robertet ) و لیلا اوتادی از پیشگامان عطر های سلبریتی در ایران هستند. که البته عطر های این دو هنرمند عزیز هم در داخل کشور تولید نشده اند.

عطر لیلا حاتمی

در نهایت به عطر لیلا حاتمی می رسیم. خانم لیلا حاتمی در سال 2017 میلادی برای اولین بار به تولید عطر پرداخت. عطر های برند لیلا حاتمی با نام عطر تهران برای آقایان” و “عطر تهران برای خانم ها” در همکاری با شرکت پرفامز فرانسه تولید شده اند. این عطر ها تولید فرانسه هستند و از کیفیت بالایی برخوردارند. امروزه عطر های لیلا حاتمی هنوز هم در فروشگاه موجود می باشند و کیفیت به کار رفته در تولید آنها آنقدر خوب بوده که توانسته به عنوان عطری با اصلالت در میان مصرف کنندگان ایرانی شناخته شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد عطر لیلا حاتمی زنانه اینجا را کلیک کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد عطر لیلا حاتمی مردانه اینجا را کلیک کنید.

عطر زیفوید

برند بعدی زیفوید است. زیفوید یک برند ایرانی می‌باشد که از سال 2017 شروع به فعالیت در حوزه عطرسازی کرده است.

عطر گرنویل

گرنویل برندی است ایرانی که توسط شرکت شاناعطر خلق شده. گرنویل برندی است یادآور منظره های بکر و سرسبز در شمال غربی فرانسه و یا سفرهای توریستی به منطقه گرنویل در ونکوور کانادا. گرنویل فرانسه با ساحل آبی، گل های وحشی روییده در گوشه و کنار، تالاب های کوچک و بزرگ به جا مانده از باران دیروزی، صخره هایی پیش رفته تا امواج دریا و دشت های پهناور و سرسبز، مناظری از زیبایی و لطافت طبیعت را به خاطر می آورند.  این برند هم برای خانم ها و هم برای آقایان عطر تولید می کند.

ماندگاری بالا ، قیمت مناسب . رایحه خوب از ویژگی های دوست داشتنی برند گرنویل است. عطر های برند گرنویل با افتخار در ایران تولید شده اند .

برای مشاهده عطر های برند گرنویل اینجا را کلیک کنید.

عطر نوید محمد زاده

نوید محمد زاده بازیگر و هنرمند سرشناس ایرانی است.

برند ایرانی نوید محمد زاده در سال 2020 میلادی فعالیت خود را با عرضه دو عطر مردانه و زنانه به نام های “Navid for Him” و “Navid for Her” آغاز نمود.

برای مشاهده عطر نوید محمدزاده زنانه اینجا را کلیک کنید.

برای مشاهده عطر نوید محمدزاده مردانه اینجا را کلیک کنید.

عطر رپلیکا کلاب

برند رپلیکا کلاب اولین بار در سال 2020 میلادی اقدام به تولید دو عطر زنانه و یک عطر مردانه نمود. از مهمترین ویژگی های برند رپلیکا کلاب، کیفیت بسیار بالای شیشه و رایحه قدرتمند و ماندگار عطر های این برند است. هر کدام از عطر های این برند ، رایحه یک عطر بی نظیر که در نامشان قید شده را در خود جای داده اند.

رپلیکا یادآور آشناترین عطرهای زندگی شماست، گویی که روحِ رایحه‌های مشهورترین عطرهای جهان در کالبدی جدید دمیده شده است. رپلیکا یک همزاد برای فاخرترین شاهکارهای دنیای عطر خواهد بود…

رپلیکا منعکس کننده زیباترین و جاودانه‌ترین خاطرات شما از عطرهای فراموش نشدنی زندگی‌تان است. رایحه‌ای که به محض استشمام آن، احساسات و عواطف شما از خواب کهنه بیدار شده و خود را در آغوش شیرین‌ترین رویاهای آشنا می‌یابند. هر عطر رپلیکا تصویرگرِ خاطره‌ای مشترک و یک نوستالژی احساسی در زندگی شما خواهد بود. خاطره‌ای که تسکین‌بخشِ دلتنگی‌ها و نویدبخشِ خلقِ تاریخی جدید است…

عطرهای رپلیکا با یادآوریِ خاطرات گذشته، همچون یک بوم نقاشی، زمینه‌ای برای خلق خاطرات جدید شما خواهند بود.

برای مشاهده عطر رپلیکا کلاب گودگرل زنانه اینجا را کلیک کنید.  

برای مشاهده عطر رپلیکا کلاب بلک اوپیوم زنانه اینجا را کلیک کنید.

برای مشاهده عطر رپلیکا کلاب ولنتینو اومو مردانه اینجا را کلیک کنید.

عطر مهران مدیری

مهران مدیری (زادهٔ ۱۸ فروردین ۱۳۴۶)  کارگردان، هنرپیشه سینما و تلویزیون، خواننده، طراح تیتراژ، مجری، طراح صحنه و لباس، مجری طرح، صداپیشه و تهیه‌کننده ایرانی است.

در سال 1399 شمسی وی اقدام به تولید عطریاتی برای خانم ها و آقایان با نام برند MEHRAN MODIRI کرده است. مجموعه ای که احتمال می رود به موفقیت های قبلی او بیافزاید .

عطریات مهران مدیری شامل دو عطر برای بانوان و دو عطر برای آقایان با نام های کلوز آپ (مردانه و زنانه) و پلان (مردانه و زنانه)  است.

عطر ویوا ویتا

برند ایرانی ویوا ویتا یکی از برندهای شرکت ایرانی شاناعطر است که در سال 2020 میلادی فعالیت خود را در حوزه تولید محصولات عطری آغاز کرد. ویوا ویتا ابتدا دو عطر مردانه با نام های انرژی و اسپید به بازار عرضه کرد. هر دو این نام ها خبر از ماهیت هیجان انگیز و بسیار اسپرت این عطر ها می دهند. ویوا ویتا برندی است که از زندگی و اراده ای مصمم برای رویارویی با چالش های روزمزه زندگی و غلبه بر آنها سخن به میان می آورد.

برای مشاهده عطر ویوا ویتا انرژی مردانه اینجا را کلیک کنید.

برای مشاهده عطر ویوا ویتا اسپید مردانه اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه خود را بنویسید