پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

توسط در 19ام مهر, 1400 منتشر شدبازدیدها: 1762

مقدمه

داشتن پوستی صاف و بدون نقص، آرزوی بسیاری از خانم ها و آقایان است. به همین دلیل اغلب افراد از کرم پودر برای صاف و زیبا نشان دادن پوستشان استفاده می کنند، اما باز هم به هدف خود نمی رسند. مخصوصا افرادی که منافذ باز دارند یا به اصطلاح پوست پرتقالی هستند.  کرم پودر داخل منافذ فرو می رود و پوست صورت باز هم ظاهر مناسبی نخواهد داشت. اینجاست که پرایمر ها به کمک شما می آیند تا یک زیر سازی قوی برای آرایش پوست شما ایجاد کنند. در ادامه مطلب به سوال پرایمر چیست و چه کاربردی دارد و آیا فقط برای خانم ها مناسب است، به طور کامل پاسخ خواهیم داد.

پرایمر چیست؟

برای پاسخ به سوال پرایمر چیست و چه کاربردی دارد، باید گفت که پرایمر ها جزو لوازم آرایشی پایه محسوب می شود و تمامی منافظ باز بر روی پوستتان را می پوشاند تا آرایش یک دست تری داشته باشید و کرم پودر، بر روی سطح صاف تری بنشیند. منطقه T صورت (پیشانی، دماغ، چانه و دهان) بسیار چرب و مستعد جوش است که این چربی ممکن است آرایش شما را خراب کند. استفاده از پرایمر ها بر روی این مناطق، می تواند خیلی کمک کننده باشد. بسیاری از پرایمر ها علاوه بر مصرف آرایشی، دارای خواص دارویی هستند و رفته رفته باعث بسته شدن و جمع شدن منافذ باز پوستتان خواهند شد.

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد

چگونگی افزایش علاقه مندی مردم به پرایمر ها

قدمت این محصول خیلی زیاد نیست و در نهایت به یک دهه گذشته بر می گردد. این محصول با شعار “داشتن پوست سالم در زندگی واقعی مانند تصاویر فتوشاپ شده” کار خود را در فضای مجازی آغاز کرد. با توجه به این که حدود پنجاه درصد بانوان بین ۲۰ تا ۴۰ سال کاربر فضای مجازی هستند، شهرت آن خیلی سریع افزایش یافت و خانم های بسیاری به دنبال پوستی صاف در زندگی واقعی خود بودند و امروزه پرایمر جزو اصلی ترین  لوازم آرایشی در نظر گرفته می شود که ماندگاری آرایش شما را افزایش می دهد و موجب یک دست شدن پوستتان خواهد شد.

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد

پرایمر ها برای چه کسانی مناسب هستند؟

نیاز است بدانید که آیا این محصول برای شما کاربردی است یا نه؟ همچنین خرید آن برای شما ضروری است یا نه؟

افراد دارای پوست چرب:  به کسانی که دارای پوست با چربی زیاد هستند، اشاره کنیم. منظور فقط ناحیه T نیست، بلکه تمام صورتتان مد نظر ما است. زمانی که پوستتان بسیار چرب است و از چربی برق می زند، می توانید در پایه آرایشتان، از پرایمر استفاده کنید، زیرا چربی اضافه را جذب می کند و در نتیجه آرایش شما خراب نمی شود و نمی ریزد.

افراد دارای پوست خشک: کسانی که دارای پوست خشک هستند، می توانند با خرید این محصول از پوسته پوسته شدن صورتشان جلوگیری کنند، زیرا پرایمر هایی که برای پوست های خشک مناسب هستند، مانند کرم مرطوب کننده عمل می کنند ولی با این تفاوت که کرم ها داخل منافذ شما فرو می روند، اما پرایمر ها روی پوستتان شناور می مانند و علاوه بر زیبایی آرایش، موجب آب رسانی به پوست صورتتان نیز می شوند.

جلوگیری از آسیب رساندن نور به پوست صورت: لازم است به آسیب های نوری نیز اشاره کنیم. زمانی که از آسیب های نوری صحبت می شود، اولین چیزی که در ذهن هر نفر شکل می گیرد، نور خورشید است، اما حتی نور لامپ منزلتان به پوستتان آسیب وارد می کند. استفاده از پرایمر هایی که دارای ضد آفتاب هستند، می تواند از آسیب های نور بر پوست جلوگیری کند.

افراد دارای پوست پرتقالی:  منظور از پوست پرتقالی، همان منافد باز شما است. اگر بر روی یک پرتقال کرم پودر بمالید، اصلا ظاهر زیبایی نخواهد داشت، اما اگر زیر آن یک لایه پرایمر استفاده کنید، قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت. از آنجایی که بسیاری از پرایمر ها دارای خواص درمانی هستند، به مرور زمان منافذ پوستتان کاهش می یابد و به زیبایی پوست طبیعی شما نیز کمک فراوانی خواهد کرد.

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد

آیا پرایمر ها تنها برای بانوان مناسب هستند؟

باید این مورد را ذکر کنیم که پرایمر ها برای انواع پوست مناسب اند و از آن جایی که دارای خواص درمانی مانند کاهش التهاب و قرمزی پوست نیز هستند، پس استفاده از آن برای آقایان نیز مناسب است. آقایانی که از پرایمر ها استفاده می کنند ممکن است در پی خصوصیات آرایشی پرایمر نباشند بلکه برای خواص درمانی و دارویی آن بهره بگیرند. بعد از بیشتر شدن استفاده آقایان از پرایمر ها، رنگ های متفاوتی نیز به وجود آمد مانند رنگ سبز و آبی، این رنگ ها بیشتر برای کسانی که پوستی قرمز دارند توصیه می شود.

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد

برای خرید پرایمر به چه چیزی توجه کنیم؟

درست است که اغلب ادعا می کنند که پرایمر ها دوام آرایش شما را افزایش می دهند، اما انتخاب نوع آن نیز در این دوام بالا، اهمیت دارد. اگر پرایمر شما از سیلیکون ساخته شده است پس کاری به جز آبکی و شل کردن آرایشتان انجام نخواهد داد و بر خلاف ادعا هایی که صورت گرفته است، موجب ریختن آرایش صورتتان نیز می شود. خیلی از مردم به دنبال جایگزینی برای پرایمر ها هستند، برای معرفی جایگزین مناسب باید بدانید که هیچ جایگزین صد در صدی برای این محصول وجود ندارد، اما شما می توانید از کرم ‌مرطوب کننده مناسب پوستتان برای پایه آرایش خود استفاده کنید.

پوست شما برای پذیرش مواد آرایش باید آماده شود و در برابر تاثیرات دراز مدت این محصولات ایمن شود. پرایمر یک محصول برای پایه آرایش است و با توجه به نکات گفته شده شما می دانید که پرایمر چیست و چه کاربردی دارد.

دیدگاه خود را بنویسید