تونر پوست برای چیست؟

توسط در 16ام آبان, 1400 منتشر شدبازدیدها: 1830

مقدمه

وقتی پوست های بی عیب کره ای ها را می بینیم، از صافی و شفافیت و کیفیت آن تعجب می کنیم. این زیبایی حتی در سنین بالاتر هم پابرجاست. حتی وقتی گروه موسیقی پرطرفدار BTS که متشکل از 5 پسر می باشد به محبوبیت رسید، یکی از مواردی که توجه طرفداران را جلب کرده بود، پوست آنها بود. اما راز این زیبایی و ماندگاری آن چیست ؟

در گذشته کسی تونر ها را به عنوان یک محصول واجب در روتین پوستی خود مد نظر قرار نمی داد زیرا حاوی الکل بسیار زیادی بودند و پوست انسان را به شدت خشک می کردند. اما امروزه تونر ها فاقد الکل هستند و هدف اصلی آن ها تنها کمک به پوست شما است. اغلب دکتر ها و متخصصان پوستی قرار دادن تونر را در روتین پوستی به شدت پیشنهاد می کنند. در ادامه مطلب شما را با تونر بیش تر آشنا خواهیم کرد و همچنین به سوال تونر پوست برای چیست، نیز پاسخ خواهیم داد.

تونر چیست؟

در پاسخ به این سوال کاربرد باید ذکر کرد که تونر مایعی مانند آب است. اما ترکیبات آن چیزی فراتر از دو عنصر اکسیژن و یک عنصر هیدروژن است. تونر ها بنا بر انواع متفاوت خود، دارای اسید ها، گلیسیرین، آنتی اکسیدان و ضد التهاب هستند. کاربرد این مواد آن است که منافذ پوست شما را به خوبی تمیز کرده و آن را آماده دریافت مواد مراقبتی دیگر  کنند. تصور کنید که اسفنجی خشک و غیر قابل نفوذ دارید که هر کرمی را بر روی آن بزنید، پذیرفته نخواهد شد مگر اینکه آن را با موادی مانند تونر نرم کنید تا کرم در اسفنج نفوذ کند. پوست شما درست مانند همان اسفنج است و باید قبل از استفاده از مواد مراقبتی، زمینه ای نرم و تمیز را با استفاده از تونر به وجود بیاورید. در ادامه باید گفت یکی از وظایف اصلی تونر ها حین آبرسانی سطحی پوست، متعادل کردن pH آن و برگرداندن آن به حالت نرمال است.

تونر پوست برای چیست

چه زمانی باید از تونر استفاده کنیم؟

برای گرفتن نتیجه مفیدتر از هر محصولی لازم است زمان‌ استفاده از آن را به خوبی بدانید. بین بسیاری این تصور اشتباه افراد جا افتاده است که تونر تنها باید شب، قبل از خواب استفاده گردد. اما اصلا این طور نیست. شما هر زمانی، چه صبح و چه شب، بعد از پاکسازی پوستتان باید از آن استفاده کنید. دلیل اصلی اش هم همان متعادل کردن پوست است که در بالا گفتیم. چون وقتی که پوستمان را با شوینده پاک می کنیم، مقداری از تعادل طبیعی پوست را به هم می زنیم پس باید آن را به حالت اولیه باز گردانیم.

همینطور بعضی از میکروب ها زمانی که پوست خیس است به پوست چسبیده و درون آن نفوذ خواهند کرد. پس باید راهی برای برداشتن نهایی و کامل تمام آلودگی ها و بستن راه نفوذ در نظر بگیریم. این راه، چیزی جز استفاده درست از تونری مناسب پوستمان نیست.

تونر پوست برای چیست

روش استفاده از تونر به چه صورت است؟

حالا که فهمیدیم اسفاده از تونر چقدر اهمیت دارد و زمان استفاده آن را دانستیم، نوبت می رسد به مرحله عملی، که نحوه درست استفاده کردن از آن است.

از تونر ها به دو روش زیر استفاده می شود:

1) محصول را بر روی دستانتان بریزید و آن را بر روی صورت خود به آرامی پخش کنید.

2) با استفاده از پنبه یا پد، تونر را بر روی پوست صورتتان به طور دقیق بمالید و جایی را خالی از تونر نگذارید.

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد

فواید و کاربرد های بیشتر تونر

در قسمت های قبلی توضیح دادیم که دقیقا تونر پوست برای چیست و چه کاربردی دارد، در ادامه می خواهیم به کاربرد های دیگر آن اشاره کنیم. اما توجه داشته باشید که هر تونری، کاربرد های مخصوص به خود را دارد و ممکن است محصولی یک هدف درمان خاص را مورد هدف قرار داده باشد، یا تمام خواص را همزمان در برگرفته باشد.

  1. کوچک کردن منافذ باز پوست: در ابتدا، تونر ها شهرت خود را به دلیل کوچک تر کردن منافذ باز پوست به دست آوردند. چون منافذ باز دغدغه بسیاری از خانم های امروزی است که ظاهر پوستشان را خراب کرده است. تونر با تمیز کردن عمقی منفذ های پوستی و خالی کردن تمام آلودگی ها از داخل این منافذ به کوچک تر شدن منافذ کمک می کند.
  2. محافظت در برابر آلودگی های محیطی: محیطی که در آن زندگی می کنیم و هوایی که تنفس می کنیم، همگی دارای آلودگی های زیادی هستند. استفاده از تونر موجب عدم تاثیر گذاری عوامل مخرب محیط بر روی پوست صورتتان خواهد شد و در نتیجه پوستی صاف تر و درخشان تر خواهید داشت.
  3. سفت کردن پوست: کسانی است که پوست شلی دارند، باید بدانند که مرحله اول سفت کردن پوست استفاده مرتب از این محصول بهداشتی است. با استفاده دو بار در روز از تونر ها، می توانید پوست خود را سفت تر، جوان تر و روشن تر کنید و از پیری زود هنگام آن نیز جلوگیری کنید.
  4. منتقل کردن احساس طراوت و تازگی: با استفاده از تونر ها، احساس پاکیزگی و طراوت بسیار زیادی خواهید داشت. این امر به دلیل وجود رایحه های متفاوت مانند گل رز و … است که حسی بی نظیر و بویی خوش را برای شما به ارمغان می آورد.
تونر پوست برای چیست

5. رفع مشکلات سطحی پوست:  اگر پوست شما ملتهب و قرمز رنگ است، یکی از راه های تسکین آن استفاده از تونر می باشد تا با فرمولاسیون خاص خود، انواع درد ها و مشکلات سطحی پوست را برطرف کند. پس اگر پوست ملتهب و حساسی دارید و هنوز سوال تونر پوست برای چیست به سراغتان می آید، بدانید که تونر های بدون الکل که خاصیت درمانی و ضد حساسیت دارند.

6. تمیزی عمقی پوست: زمانی که آرایش می کنید و پس از چند ساعت تصمیم به پاک کردن لوازم آرایشی می گیرید، باید توجه داشته باشید که این مواد داخل منافذ پوست شما جذب شده اند و با یک شست و شوی ساده برطرف نخواهند شد. اینجاست که به یک تونر خوب نیاز خواهید داشت که منافذ پوست شما را به طور کامل و بی نقص تمیز کند و تمامی مواد آرایشی را به طور عمقی از روی پوستتان پاک کند.

7. افزایش آبرسانی و رطوبت پوست:  در ساختار بعضی تونر ها از گلاب استفاده شده است که خاصیت آب رسانی و مرطوب کنندگی بسیار بالایی دارد. با استفاده از تونر مخصوص پوستتان، آن را به طور کامل آب رسانی کنید تا از پیری و چروک شدن پوستتان به خوبی جلوگیری کنید و پوستی زیبا تر از سابق داشته باشید.

امیدواریم با خواندن مطالب بالا به سوال تونر پوست برای چیست، به طور کامل پاسخ داده باشیم تا بتوانید مناسب با پوست خود بهترین تونر را انتخاب کنید و در روتین پوستی خود از آن بهره ببرید.

تونرهای موجود در تیسا

دیدگاه خود را بنویسید