انواع مدل خط چشم متناسب با چشم شما

توسط در 8ام شهریور, 1400 منتشر شدبازدیدها: 2086

مقدمه

پیشینه‌ی اولین استفاده از خط چشم به بیش از پنج هزار سال پیش باز می‌گردد. زمانی که زنان عصر برنز برای برجسته‌تر کردن شمایل چشم‌هایشان از کحل یا سرمه، ترکیبی بر پایه‌ی سرب، به عنوان خط چشم استفاده می‌کردند. این ترکیب سمی در عین حال که موجب کشته‌شدن باکتری‌های داخل چشم می‌شد، ممکن بود موجب ایجاد آب‌مروارید نیز بشود. از آن زمان تا کنون ابزارهای سالم‌تری برای کشیدن خط چشم ساخته شده که نه تنها به چشم‌ها آسیب نمی‌رسانند بلکه استفاده از آن‌ها ساده‌تر شده است. همچنین امروزه کشیدن خط چشم یکی از مراحل اصلی هر آرایشی به‌شمار می‌آید. در واقع بهترین راه برای برجسته‌تر کردن فرم چشم‌هایتان استفاده از انواع مدل خط چشم روز دنیاست. استفاده از خط چشم در آرایش باعث می‌شود این‌طور به نظر برسد که چشم‌های درشت‌تری دارید. به‌علاوه، استفاده از خط چشم موجب درخشش چشم‌های شما، حتی بدون به‌کار بردن سایه‌های رنگی چشم می‌شود. داشتن خط چشم باعث بهتر شدن استایل آرایشی شما می‌شود و حتی اگر آرایش بسیار ساده‌ای داشته باشید نگاه فریبنده‌تری به شما می‌بخشد. وقتی صحبت از روتین آرایشی به‌میان می‌آید، ترفند‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند ویژگی‌های به‌خصوص صورت‌تان را برجسته‌تر کنید و لزوماً پیرو استایل بقیه نباشید. یکی از مهم‌ترین ترفندها استفاده از مدل‌ خط چشم متناسب با ویژگی‌های به‌خصوص شماست. در این مطلب، انواع مدل خط چشم را متناسب با شکل چشم‌ها مرور می‌کنیم.

چند نکته که قبل از انتخاب مدل خط چشم‌ باید در نظر داشته باشید.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید چه مدل خط چشمی مناسب صورت شماست و با آرایش‌تان هماهنگی دارد، بهتر است در انتخاب محصولی که به‌کار می‌برید نهایت دقت را داشته باشید. ممکن است برخی افراد نسبت به مواد به‌کار رفته در بعضی ابزارهای آرایشی حساسیت داشته باشند و پس از استفاده سلامت پوست و چشم‌هایشان به‌خطر بیافتد. از این رو توصیه می‌شود ابزاری برای کشیدن خط چشم انتخاب کنید که نه تنها موجب زیبایی و درخشش چشم‌هایتان می‌شود، بلکه در عین حال سلامت و راحتی شما را تضمین می‌کند.
توصیه‌ی بعدی این است که قبل از کشیدن خط چشم از وجود تناسب میان مدل خط چشم انتخابی‌تان و دیگر اجزای صورت همچون: مدل و رنگ چشم‌ها، رنگ پوست و سن نیز اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید خط چشمی که می‌خواهید بکشید با قسمت‌های دیگر آرایش صورت‌تان هماهنگ است. برای مثال اگر قرار است یک آرایش کامل و خیره‌کننده برای حضور در یک مهمانی شبانه داشته باشید، برای ایجاد هماهنگی میان چشم‌ها و دیگر اجزای آرایش شده صورت، بهتر است از مدل خط چشم غلیظ و جسورانه‌ای برای آرایش چشم‌هایتان استفاده کنید. این را به‌خاطر داشته باشید: خط چشم ملایم به معنی آرایش ملایم است.

انواع مدل خط چشم متناسب با فرم چشم

همه‌ی افراد در انتخاب مدل مو فرم صورت‌شان را در نظر می‌گیرند. همین‌طور هنگام خرید و پوشیدن شلوارهای جین به شکل پاها و دیگر اجزای استایل لباس‌شان نیز دقت می‌کنند. اما کمتر کسی برای انتخاب مدل خط چشم به فرم‌ به‌خصوص چشم‌های خود توجه می‌کند. غافل از این که انتخاب متناسب مدل خط چشم بر اساس فرم چشم‌ها می‌تواند تا حد زیادی منظره‌ی نهایی آرایش را تحت تأثیر قرار دهد و آن را چشمگیرتر کند. در این مطلب چهار فرم مختلف چشم و انواع مدل خط چشم متناسب با آن‌ها را بیان می‌کنیم.

۱. فرم چشم‌های بادامی

خبر خوب برای افرادی که چشم‌های بادامی دارند شاید این باشد که تمام مدل‌های خط چشم به چشم‌های بادامی می‌آید. برای کشیدن بهتر خط چشم در چشم‌های بادامی با کشیدن یک خط نازک از گوشه‌ی داخلی چشم کشیدن خط چشم را شروع کنید. هنگامی که به یک‌سوم قسمت بیرونی چشم رسیدید خطی را که شروع کرده بودید ضخیم‌تر کنید. در این مرحله می‌توانید کشیدن را متوقف کنید و یا متناسب با سلیقه‌ی خودتان خط چشم را دنباله دار بکشید.

فرم چشم‌های بادامی
فرم چشم‌های فرورفته (هودد)

۲. فرم چشم‌های فرورفته (هودد)

هنگام کشیدن خط چشم برای چشم‌های فرورفته و تک‌پلکی مطمئن شوید که از محل روییدن مژه‌ها شروع به کشیدن خط چشم می‌کنید. از آنجا که این مدل چشم‌ها پلک‌های فرورفته‌ای دارند، می‌توانید خط چشم را هر چقدر می‌خواهید ضخیم‌تر کنید زیرا اگر خط چشم نازکی بکشید هنگام باز بودن پلک‌ها هیچ جلوه‌ای نخواهد داشت. اگر قصد دارید آرایش چشم گربه‌ای انجام دهید، یک خط چشم دنباله‌دار و کشیده بیشترین فرم و درخشش را به چشم‌هایتان خواهد بخشید. همچنین با ضخیم‌تر کردن خط چشم در وسط چشم و نازک‌تر کشیدن آن در گوشه‌ها باعث می‌شوید که چشم‌های‌تان گردتر به‌نظر برسند؛ زیرا این کار انحنای بیشتری به چشم‌های شما می‌بخشد. اگر چشم‌های فرو رفته‌ و تک‌پلکی دارید، از کشیدن خط چشم در امتداد پلک پایینی خودداری کنید؛ زیرا باعث می‌شود چشم‌های شما بسته‌تر و ریزتر به نظر برسد.

فرم چشم‌های فرورفته (هودد)

۳. فرم چشم‌های متمایل به سمت پایین

هنگام کشیدن خط چشم برای چشم‌های متمایل به پایین تلاش بر این است که حالت چشم‌ها به سمت بالا نمایش داده شوند. برای این کار، گوشه‌های داخلی چشم‌ را با یک سایه‌ی براق و روشن درخشان‌تر کنید اما خط مژه‌های پایینی را خالی بگذارید. عمده‌ی تلاشتان بر روی جلوه دادن به پلک و مژه‌های بالایی متمرکز باشد. از بالاترین قسمت در منحنی چشم کشیدن خط چشم را شروع کنید و به سمت گوشه‌های بیرونی و رو به بالا امتداد دهید. این کار باعث می‌شود چشم‌ها لیفت شده به‌نظر برسند.

فرم چشم‌های گرد

۴. فرم چشم‌های گرد

هدف از کشیدن خط چشم در چشم‌هایی با فرم گرد کشیده‌تر نشان دادن این مدل‌ چشم‌هاست. برای چنین کاری، کشیدن خط چشم را از ابتدای خط مژه‌های بالایی شروع کرده و با یک دنباله‌ی کشیده به سمت گوشه‌های بیرون چشم ادامه دهید. همچنین، در آرایش چشم‌های گرد می‌توانید مژه‌های پلک پایین را نیز آرایش کرده و در پلک پایین خط چشم بکشید.

فرم چشم‌های گرد

تکنیکی برای همه‌ی فرم‌های چشم

انواع مدل‌‌ خط چشم متنوعی وجود دارد که به‌صورت مشترک میان تمام فرم‌های چشم به‌کار می‌روند. به هر حال، اگر مهارت کافی برای مستقیم کشیدن خط چشم بدون لرزش دست دارید، می‌توانید از تکنیک اتصال نقاط در کشیدن خط چشم استفاده کنید. همچنین استفاده از پلت‌های سایه دودی برای کشیده‌تر کردن خط چشم در گوشه‌های بیرونی به شما کمک می‌کنند. کافی است چشم‌‌تان را ببنید و نقاط فرضی مورد نظر را با لکه‌های سایه‌ی دودی مشخص کنید. سپس با یک قلمو ضربه‌های آرام و پی‌درپی بزنید تا رنگ‌های سایه روی پلک به آرامی درهم آمیخته شوند.

برای بعضی‌ها ممکن است تشخیص فرم چشم و انتخاب خط چشم متناسب با آن کمی دشوار باشد، اما به‌خاطر داشته باشید که انتخاب مدل خط چشم متناسب با فرم چشم‌ها یک قدم مهم در جلوه بخشیدن به آرایش شماست. اگر بر اساس باورهای قدیمی چشم‌ها دریچه‌ای دنیای روح ما باشند پس بهتر از جلوه‌گری آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

تکنیکی برای همه‌ی فرم‌های چشم

دیدگاه خود را بنویسید